Příprava na sezónu 2013
Pár stručných informací a podrobných fotek o tom, jak jsme na začátku dubna makali na obou našich šalupách 😀
V říjnu 2011 poslední posádka vyzvedla Sachmet v loděnici na Egině. V roce 2012, kdy se nám v květnu narodil malý námořníček, jsme se dostali jenom v září na Meret, ale kapitánovat celé léto Sachmet samozřejmě nešlo – takže jsme tuhle roční prodlevu využili k tomu, že se odvezl motor Kraken do Čech na generální repasi. Ale v dubnu 2013 už by Sachmet na břehu neudržel ani pár mořských koní a tak nastalo velké drhnutí, leštění, natírání a nová hlavní plachta. Bohužel jsme nakonec byli nuceni Krakena poslat do zaslouženého důchodu a pořídit nový motor, takže spuštění se muselo odložit, ale alespoň bude Sachmetka jezdit jako drak. Tady je pár fotek, jak jsme to zmákli Zatím čeká ještě na usazení motoru v květnu a konečně bude zase brázdit řecké vlny…už aby to bylo…
Ani Meret jsme nezanedbávali. Po úspěšné loňské sezóně odpočívala na Porosu, odkud jsme ji odvezli do loděnice na Egině, vyzvedli a následovalo pro změnu taky velké drhnutí, leštění, natírání, výměna všech ventilů, dokupování výbavy a všelijaké další patřičné šlechtění před sezónou. Dostala k novému jménu, které jste pomáhali vybírat v naší minianketě, taky nový vzhled (dneska se spíš říká image, co?) barvy tmavého Merlotu – antifouling, bimini, lazy bag… A tak jsme ji po spuštění zpátky na vodu mohli cestou zpátky na Poros konečně patřičně pokřtít – originál francouzským šampaňským a správnými formulemi, aby se bohové moří nezlobili pro tu změnu. No koukněte se sami na fotky…